• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Rize

Valilikler

T.C ARDEŞEN KAYMAKAMLIĞI
T.C ARDEŞEN KAYMAKAMLIĞI
T.C ARDEŞEN KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • ARDEŞEN
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular İhale İlanları PROJELER
  • İLETİŞİM
°C
9
Şubat2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İlçe Dernekler Bürosu Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
      • İlçe Sosyal Etüt ve Proje Şefliği
      • Evrak Şefliği
      • İşlemler Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
  • ARDEŞEN
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • PROJELER
  • İLETİŞİM
HİZMETLERİMİZ
  • Hizmet Birimleri
    • İlçe Jandarma Komutanlığı
    • İlçe Emniyet Müdürlüğü
    • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
    • İlçe Müftülüğü
    • İlçe Kadastro Birimi
    • İlçe Mal Müdürlüğü
    • İlçe Sağlık Müdürlüğü
    • İlçe Tapu Müdürlüğü
    • İlçe Orman İşletme Şefliği
    • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
    • İlçe Halk Kütüphanesi
    • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
    • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
    • Devlet Hastanesi
    • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
  • Kamu Hizmet Standartları

Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü

 

ARDEŞEN SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI MÜDÜRLÜĞÜ



PERSONEL DURUMU :

Kaymakamlığımız  Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıf Müdürlüğünde 1 Müdür (Nimet YAZICI), 2 Sosyal Yardım ve İnceleme Görevlisi (Ramazan SAĞBAŞ, Abdüllah GÖZCÜ), 1 Vakıf Muhasebecisi (Murat NAMLI), 2 Daimi Personel Serpil YILDIRIM, Muhammet BUÇAN olmak üzere toplam 6 kişi ile hizmet vermekteyiz.

HİZMET ALANI :



          Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı hizmet alanı Hükümet Konağının 2 Katında (1) müdür odası,(1) servis odası ve 1. katta bir oda olmak üzere (3) odada hizmet verilmektedir.

 

SYDV HAKKINDA BİLGİ:

 

            Devletimizin Anayasa’da belirtilen sosyal bir hukuk devleti olması özelliği gereği, gelir dağılımındaki dengesizliklerin giderilmesine ve yoksul kesimlerin desteklenmesine yönelik sosyal politikalar, toplumsal dayanışmanın güçlendirilmesi ve sosyal barışın korunması açısından büyük önem arz etmektedir. Bu ilkeden hareketle, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu, 1986 yılında 3294 Sayılı Yasa ile kurulmuştur.Bu yasayı uygulamak amacıyla 5263 Sayı ve 01.12.2004 Tarihli Yasayla Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü kurulmuştur.  Daha sonra 03/06/2011 tarihinde Bakanlar Kurulu tarafından kararlaştırılan ve 08/06/2011 tarih ve 27958 sayılı Mükerrer Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren 633 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile "Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı" kurulmuş olup; Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğün bünyesi altında her il ve ilçelerde SYDV bulunmaktadır.

 

            Fakr-u zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan vatandaşlar ile her ne suretle olursa olsun Türkiye’ye kabul edilmiş veya gelmiş kişilere yardım etmek, Sosyal güvenlikten yoksun  herhangi bir kurumdan sosyal güvencesi  olmayan   kişilere muhtaç göründüğü sürece aynı ve nakdi yardımlar yapılmaktadır. Bu yardımlarımız yoksul vatandaşlarımızın evlerini ısıtmak, çocuklarının eğitimlerine  destek olmak, ödeme gücünü aşan ilaçlarını almak, özürlü aracı ,tıbbi malzeme ve cihazlılarını temin etmek, barınma yardımları ile evleri onarmak , temel gıda gereksinimleri karşılamak, kimi zaman nakdi para yarımları yapılmaktadır.Ayrıca   kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmakla veya bu kuruluşlarca aylık veya gelir bağlanmış olmakla birlikte, Fon Kurulunca belirlenecek ölçütlere göre; hane içindeki kişi başına düşen geliri, onaltı yaşından büyükler için belirlenen aylık net asgari ücretin 1/3’ünden az olan kişilerden fakir ve muhtaç durumda bulunanlara ve her türlü afetten zarar görenler ve şehit yakınları ile gaziler ise, Fon Kurulu ile Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarınca belirlenecek kriter ve süreler çerçevesinde  yardımlar yapılmaktadır.  Sosyal güvencesi olmayan yoksul vatandaşlarımızın başkalarına ihtiyaç duymadan yaşamlarını sürdürebilmeleri için  Gelir Getirici Projeler, İstihdam Edilebilirlik Eğitim Projeleri, Geçici İstihdam Projeleri Sosyal Hizmet Projeleri yapılmaktadır. Ayrıca 1 Ocak 2012 tarihinden itibaren Genel Sağlık Sigorta gelir Tespiti İşlemleri , 16 Şubat 2012 tarihinden itibaren Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal yardım işlemleri ve 5 Kasım 2012 tarihinden itibaren 2022 Sayılı Kanun doğrultusunda Yaşlı Aylığı,Özürlü Aylığı ve Özürlü Yakını Aylığı ile ilgili işlemler yapılmaktadır.

 

 

SIRA NO

 

HİZMETİN ADI

 

BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER

 

HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ)

 

 

 

1

 

 

 

GIDA YARDIMLARI

 

1- SYDV Başvuru Kayıt Formu (İlk defa dosya açtırırken)

2--Başvuru Dilekçesi

3- Nüfus Cüzdanının önlü-arkalı fotokopisi (kendisinin ve evli ise eşinin)

4-Yardımın niteliğine göre vakıfça istenecek diğer belgeler

 

 

30 GÜN ( İlk defa dosya açtırırken)

14 GÜN (daha sonra gıda yardımı almak için)

 

 

 

2

 

 

 

YAKACAK YARDIMLARI

 

1- SYDV Başvuru Kayıt Formu (İlk defa dosya açtırırken)

2-Başvuru Dilekçesi

3- Nüfus Cüzdanının önlü-arkalı fotokopisi (kendisinin ve evli ise eşinin)

4-Yardımın niteliğine göre vakıfça istenecek diğer belgeler

 

 

30 GÜN ( İlk defa dosya açtırırken)

14 GÜN (daha sonra yakacak yardımı almak için)

 

 

 

 

3

 

 

 

 

BARINMA (KİRA) YARDIMLARI

 

1-SYDV Başvuru Kayıt Formu (İlk defa dosya açtırırken)

2-Başvuru Dilekçesi

3- Nüfus Cüzdanının önlü-arkalı fotokopisi (kendisinin ve evli ise eşinin)

4- Barınma İhtiyaç raporu

5- Varsa Hasar Tespit Raporu

6- Yardımın niteliğine göre vakıfça istenecek diğer belgeler

 

 

 

30 GÜN ( İlk defa dosya açtırırken)

14 GÜN (daha sonra kira yardımı almak için)

 

 

 

4

 

SOSYAL DESTEK YARDIMLARI

(Bir Defaya Mahsus Para /Periyodik Nakit Yardımı)

 

 

 

1- SYDV Başvuru Kayıt Formu (İlk defa dosya açtırırken)

2- Başvuru Dilekçesi

3- Nüfus Cüzdanının önlü-arkalı fotokopisi (kendisinin ve evli ise eşinin)

4- Yardımın niteliğine göre vakıfça istenecek diğer belgeler

 

 

30 GÜN ( İlk defa dosya açtırırken)

14 GÜN (daha sonra nakdi yardımı almak için)

 

 

5

 

 

NORMAL EĞİTİM YARDIMLARI

 

 

1-SYDV Başvuru Kayıt Formu  (İlk defa dosya açtırırken)

3- Başvuru Dilekçesi

4-Nüfus Cüzdanının önlü-arkalı fotokopisi (kendisinin ve evli ise eşinin)

5-Öğrenci Belgesi

6-Yardımın niteliğine göre vakıfça istenecek diğer belgeler

 

 

 

30 GÜN ( İlk defa dosya açtırırken)

14 GÜN (daha sonra eğitim yardımı almak için)

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

(ŞEY-ŞSY) EĞİTİM -SAĞLIK  VE GEBELİK YARDIMLARI

 

 

 

1-ŞNT Yardımları Başvuru Kayıt Formu (İlk defa dosya açtırırken)

2- Başvuru Dilekçesi

3-Nüfus Cüzdanının önlü-arkalı fotokopisi (kendisinin ve evli ise eşinin)

4-Öğrenci Belgesi

5-Çocukların Kimlik fotokopisi

6-Gebeliğin ilk üç ayında alınmış doktor raporu

7- Yardımın niteliğine göre vakıfça istenecek diğer belgeler

 

 

 

 

 

 

 

14-30 GÜN ( İlk defa dosya açtırırken)

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

ÖZÜRLÜ YARDIMLARI

(Özürlü araçları, Protezler ve Cihazlar)

 

1-SYDV Başvuru Kayıt Formu (İlk defa dosya açtırırken)

2- Başvuru Dilekçesi

3- Nüfus Cüzdanının önlü-arkalı fotokopisi (kendisinin ve evli ise eşinin)

4- Medikal malzeme kullanması gerektiğine dair Sağlık Kurulu Raporu

5- Alınan malzemenin kurumca karşılanmadığına dair belge

6- Yardımın niteliğine göre vakıfça istenecek diğer belgeler

 

 

 

 

 

 

14-30 GÜN (Yardımın acili yetine göre süre değişebilir )

 

 

 

 

 

8

 

 

ÖZEL AMAÇLI YARDIMLAR (Deprem,Yangın ,Sel  vb.)

 

 

1-SYDV Başvuru Kayıt Formu (İlk defa dosya açtırırken)

2-Başvuru Dilekçesi

3-Nüfus Cüzdanının önlü-arkalı fotokopisi (kendisinin ve evli ise eşinin)

4-Varsa Hasar Tespit Raporu / Yangın Raporu

5- Yardımın niteliğine göre vakıfça istenecek diğer belgeler

 

 

 

14-30 GÜN (Yardımın acili yetine göre süre değişebilir)

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

PROJE DESTEK YARDIMLARI

 

1-fayda sahibi başvuru formu

2-Proje hazırlama formatı

3-Proje başvuru formu

4- Nüfus Cüzdanının önlü-arkalı fotokopisi (kendisinin ve evli ise eşinin)

5-Proje yapacak kişinin iş tecrübesini kanıtlayıcı  belge (ustalık, kalfalık,diploma,sertifika,referans mektubu vs)

6-Yardımın niteliğine göre vakıfça istenecek diğer belgeler

Not: Proje destek başvuruları önce Mütevelli heyet tarafından değerlendirmeye alındıktan sonra internet ortamında Sosyal Yardımlar  Müdürlüğüne gönderilir.

 

 

 

 

 

30 GÜN ( İş ve İşlemleri Tamamlanabilir)

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

EŞİ VEFAT ETMİŞ KADINLARA YÖNELİK YARDIMLAR

 

 

1- SYDV Başvuru Kayıt Formu (İlk defa dosya açtırırken)

2-Başvuru Dilekçesi

3- Nüfus Cüzdanının önlü-arkalı fotokopisi

4-Yardımın niteliğine göre vakıfça istenecek diğer belgeler

 

 

 

 

 

14-30 GÜN  (İş ve İşlemleri Tamamlanabilir)

 

 

 

 

 

 

11

 

 

GENEL SAĞLIK SİGORTASİ GELİR TESPİT İŞLEMLERİ

 

1- SYDV Başvuru Kayıt Formu (İlk defa dosya açtırırken)

2-Başvuru Dilekçesi

3- Nüfus Cüzdanının önlü-arkalı fotokopisi (kendisinin ve evli ise eşinin)

4-Yardımın niteliğine göre vakıfça istenecek diğer belgeler

 

 

 

 

 

 

 

 

14-30 GÜN  (İş ve İşlemleri Tamamlanabilir

 

 

12

 

2022 SAYILI KANUNA GÖRE YAŞLI VE ÖZÜRLÜ AYLIĞI İŞLEMLERİ

 

 

 

 

1- SYDV Başvuru Kayıt Formu (İlk defa dosya açtırırken)

2-Başvuru Dilekçesi

3- Nüfus Cüzdanının önlü-arkalı fotokopisi (kendisinin ve evli ise eşinin)

4- Özürlü  olduklarına dair sağlık kurul raporu

5-Yardımın niteliğine göre vakıfça istenecek diğer belgeler

 

 

 

 

14-30 GÜN  (İş ve İşlemleri Tamamlanabilir)

 

 

 

 ADRES ve TELEFON NUMARALARI:

 

Ardeşen Kaymakamlığı Hükümet Konağı Kat :2

Telefon : 04647151008-04647151460

Fax        : 04647151460

 

 

 

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazate
  • Mevzuat Bilgi Sistemi
  • Kullanım Ve Gizlilik
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Cumhuriyet Mah. Atatürk Cad. No:201 Hükümet Konağı Kat:2 Ardeşen/Rize
04647151008